Metodologies actives en temps de COVID

 

 Els alumnes de 2n ESO D van realitzar una activitat en la qual van treballar els conceptes de multilingüisme i plurilingüisme de forma interdisciplinar, ja que l’activitat es va fer en les tres llengües que estudien al centre: Valencià, Anglés i Castellà. Aquesta activitat a l'aire lliure partia de la base de la curiositat: els i les alumnes no sabien allò que anàvem a realitzar, per tant la motivació ja estava assegurada.

Experiències lúdiques com aquesta fan que el procés d'ensenyament i aprenentatge resulte molt més motivador, ja que els i les alumnes van haver de resoldre diferents enigmes, analitzar codis QR, intentar obrir caixes màgiques, etc. Com a docents, és un plaer observar als nostres alumnes veure com prenen la iniciativa, plantegen les seues hipòtesis i intenten executar-les per tal de fer, per exemple, un esquema, d'una manera totalment original, genuïna i creativa.

A més a més, ens va acompanyar Sophia, la nostra auxiliar de conversa d'anglés i ens va servir també per tal de millorar la competència comunicativa: durant les distintes activitats, els alumnes van fer repeticions, intercanviaren idees i intentaren estructurar un discurs en la llengua anglesa.

A través d’aquesta activitat vam aconseguir que aprengueren manipulant, descobrint i practicant les tres llengües simultàniament, tot açò fent servir fórmules metodològiques per tal de seguir fomentant el treball en equip i la creativitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PREMIS DIBUIXANT PER LA IGUALTAT

Vicent Chover guanya les I Olimpíades lingüístiques

Activitat de transició a l'ESO